V termíne 1-7. augusta 2023 bol naplánovaný zájazd do oblasti Dachsteinu v Rakúskych Aplách . Predpokladalo sa stabilné počasie, čo sa aj splnilo. Stabilne lialo. Našťastie, predpoveď sľubovala jeden polooblačný deň s možnosťou prehánky. Tento naša partia, ktorú tvoril Jožo Hamacek, Mirek Hrabal, Tono Moravčík  a Maroš Sliacky, využila na vylezenie južnej steny Dachsteinu cestou Steinerweg klasifikácie V+. V stredu, 2.8.2023 sme mali budíček už o 3:00, nakoľko nás čakal 3-hodinový nástup pod stenu. Z celkovo 29 dĺžok sme prvé začali ukrajovať od 7 hodiny ráno. V 10 dĺžke nás zdržal hodinový dážď a prišli aj myšlienky na ústup zo steny. Našťastie ich nikto nevyslovil nahlas. Po prelezení traverzu Steinerband v 13 dĺžke začal stúpať aj optimizmus, ktorý ale následne schladila kľúčová dĺžka a jej previsnutý otvorený kútik za V+. Po jeho prelezení nás čakalo už len 5 ľahších dĺžok a kúsok hrebeňa na vrchol, ktorý sme dosiahli o 17:00. Žiaľ už neskoro, aby sme stihli poslednú lanovku naspäť do údolia, a tak zostávame spať na chate Seethalerhutte. Z chaty odchádzame ráno v hmle a daždi dole na lanovku a k autu.

Fotogaléria: https://www.lezci.sk/fotogaleria/dachstein-2023

Text: Jozef Hamacek
Foto: Jozef Hamacek

Oznamy

Členské preukazy pre rok 2023 si môžete vyzdvihnúť u J. Stančoka (0904 624 918) po osobnom dohovore.

Preukazy objednávame postupne v skupinách, ako prichádzajú platby. Akonáhle nám SHS JAMES preukazy zašle, členov informujeme o ich doručení SMS-kou.

Pre členov HK IAMES Ružomberok je k dispozícii vŕtačka na preisťovanie lezeckých ciest a tiež boldermatka.

Najnovšie články

• Otvorenie letnej lezeckej sezóny 2024

Tradičné otvorenie letnej lezeckej sezóny na Halinách sa uskutoční v sobotu, 4. mája 2024.

V prípade zlého počasia bude akcia presunutá na nedeľu, 5. mája 2024, o čom budem členov informovať formou SMS, na webe a Facebooku.

Pripojte sa k nám na Facebooku

Partneri

Radi by sme sa poďakovali partnerom nášho klubu, ktorý ho podporujú a aj vďaka nim môžeme každoročne organizovať Ulenfeldov pohár v lezení na umelej stene.